miercuri, 28 martie 2012

Opinii critice : Cornel Galben


din “Ieșirea din lume”. Editura Fundației Culturale Cancicov, Bacău, 2012, p. 142


“28 martie 2012


Ieri am primit și cartea domnului Gheorghe Baltă, dar cred că voi spune nu, ca și în cazul lui Adrian Crețu, căruia i-am refuzat manuscrisul, apărut acum la Junimea, o editură ce publică toți veleitarii și toate excrementele literare ale noii generații. Din cronica elogioasă a lui Adrian Jicu (Ateneu, martie a.c.) aflu că am fost încondeiat de Marin Al. Preda, cel care a trunchiat însă afirmația mea, lăsând doar o parafrază, care, de altfel, mă onorează: „prea creștin să publice asemenea poeme”. Da, n-am să public niciodată blasfemii la adresa Mântuitorului și sunt chiar bucuros că l-am lăsat să locuiască „de ceva vreme într-un vagin / primitor”, sugându-și în tihnă toate vorbele indecente și „insultele crude”, pe care am refuzat să le ofer prin intermediul editurii cititorilor și așa sătui de vulgaritățile și idioțeniile difuzate non-stop pe toate posturile de radio și televiziune.”